Eindeloos bingewatchen! De ultieme tips om zo lang mogelijk TV te kunnen kijken

Autumn is coming! De dagen worden korter, de blaadjes aan de bomen beginnen te verkleuren en het wordt een tikkeltje kouder buiten. Maar dat vinden we totaal niet erg. Want dit geeft ons een héle goede reden om ongegeneerd en eindeloos te bingewatchen! Uiteraard met een dekentje op de bank en een warme kop thee in je handen. Heerlijk. Maar na twee uur lig je toch niet helemaal lekker meer. Ook weleens last van? No worries, want wij hebben een paar ultieme hacks voor je om zo lang mogelijk TV te kunnen kijken!

I like to move it, move it

Zitten is het nieuwe roken. Te lang en te vaak op je lazy ass zitten verhoogt namelijk de kans op hart- en vaatklachten. Ook ligt overgewicht op de loer. En dat moeten we natuurlijk niet hebben! De FNV (Federatie Nederlandse Vakbeweging) raadt daarom aan om niet langer dan twee uur achter elkaar te zitten. Dat kun je vergelijken met één film of twee afleveringen. Maar ja, hoe moet dat dan met onze bingewatch verslaving?! Een goed idee is dan om ieder half uur even op te staan om te lopen. Drink bijvoorbeeld veel, dan moet je vaker plassen en kom je dus sneller van je stoel. Doe daarnaast wat rek en strek oefeningen tussendoor. Tip: houd een Bring it on-marathon en kopieer alle cheerleader-moves. Of kijk een horrorfilm die zó eng is dat je er spontaan van wegrent.

Verander van positie

Je ligt lekker een dagje te bingewatchen, tot je ineens last krijgt van je rug. Of je billen. Je draait je suf, maar vindt geen fijne positie meer. Zucht. Dat wil je natuurlijk voorkomen! Hoe? Door om de zoveel tijd van houding te wisselen. Dit kun je het beste doen vóór je last krijgt van pijntjes. Daarom raden wij je aan om minstens om het uur – het liefst vaker – een andere houding aan te nemen. Ga bijvoorbeeld eerst op je rug liggen, dan zittend op de bank met je benen over elkaar, daarna een keer in kleermakerszit en eindig in de downwards facing dog. Grapje natuurlijk. Maar zonder gekheid; af en toe van bingewatch-pose veranderen is een must om het lang vol te houden! Jep, je moet er wat voor over hebben.

Zorg voor wat lekkers in huis

Netflix & Chill? Je bedoelt zeker Netflix & Chips! Want wat is nu het állerbelangrijkste tijdens het TV kijken? Of eigenlijk überhaupt in het leven?! Juist. Fooood. Popcorn. Stroopwafels. Chocoladerepen. Magnums. You name it. Je wilt bij een spannende serie toch liever op een zoutstengel bijten dan op je nagels?! Precies. En natuurlijk is het handig om al dat lekkers in je buurt te hebben liggen. Aan de andere kant kom je door steeds heen en weer naar de keuken te moeten lopen wél aan extra beweging. Bovendien compenseer je hiermee het snoepen. Zo sla je twee vliegen in één klap.

Kijk samen met je vrienden

Je hebt van die dagen waarop je even geen zin hebt in mensen om je heen. Dat je lekker de hele dag in je eentje wilt netflixen. Dat het do not disturb-bordje wat je laatst onder je bed vond goed van pas komt. Maar vergis je niet, samen bingewatchen kan ontzettend leuk zijn! Gezellig met de meiden in pyjama genieten van foute chickflicks. Of elkaars handen vasthouden bij een griezelfilm – mannen, niet ontkennen, dat doen jullie ook. TV kijken met je vrienden maakt het niet alleen leuker en daarmee langer vol te houden, maar het is ook nog eens goed voor de beweging. Je bent namelijk vaak drukker en meer in de weer wanneer je met anderen bent.

Bingewatch toppers

Heb jij na het lezen van deze tips ook zo’n zin gekregen in een avondje non-stop TV kijken? Maar heb je even geen inspiratie voor een goede film of serie? Gelukkig weten wij raad. Als je écht goed wilt bingewatchen, kun je het beste voor een horror of thriller gaan. Denk aan La Casa de Papel of The Walking Dead. Te spannend om te stoppen. Happy Bingewatching!

Print Friendly, PDF & Email

Geplaatst door: Charlotte Klein

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.