Vakantiekilo's | Blog BCC

Bye bye vakantiekilo’s! Met deze tips vliegen de zomerkilo’s eraf.

Heb jij deze zomer ook zo genoten van de gezellige barbecues, lekkere ijsjes en borrels op het terras? Super leuk natuurlijk, maar wellicht iets minder leuk wanneer je het getal op de weegschaal ziet staan. Geen nood, we geven je een paar handige tips om snel weer in shape te komen. Bye bye vakantiekilo’s!Vakantiekilo's | Blog BCC

Tel je slank

De meest eenvoudige manier om af te vallen is simpelweg door niet teveel te eten. Door een tijdje bij het houden hoeveel calorieën er in elke maaltijd zitten kom je erachter hoeveel je nu eigenlijk binnenkrijgt. Je hebt diverse apps voor op je smartphone die je helpen hier inzicht in te krijgen. Gemiddeld kun je uit gaan van 2.000 kilocalorieën (kcal) voor vrouwen en 2.500 kcal voor mannen. Door een tijdje bij te houden hoeveel calorieën je binnenkrijgt en waar deze voornamelijk in zitten, krijg je een goed inzicht. Als je teveel calorieën binnenkrijgt kun je door middel van andere, gezonde tussendoortjes en kleinere, lichtere maaltijden proberen wat kilo’s kwijt te raken.

Gezonde cocktails

Nu de zomervakantie voorbij is, kun je waarschijnlijk niet langer de hele middag cocktails drinken op het strand. Om toch dat zomerse gevoel vast te houden, kun je kiezen voor een gezond alternatief. Maak snel en eenvoudig de lekkerste fruit en groenten sapjes met een blender of sapcentrifuge. Zo geniet je van een lekker drankje en krijg je gelijk de nodige vitamines binnen. Extra pluspunt: deze gezonde cocktails kun je zelfs op het werk opdrinken. 😉

Heerlijke pasta

Heb je op vakantie de meeste heerlijke pizza’s en pasta’s gegeten en kun je daar maar geen genoeg van krijgen? Dat snappen we! Maar toch zitten er stiekem veel calorieën in al dat pizza- en pastadeeg. Om toch te genieten van een heerlijke pasta kun je de pasta vervangen door groenten zoals courgette of wortel, en deze in spaghetti- of tagliatelle-vorm snijden met een spiraalsnijder. Maak daarbij een lekkere pastasaus met veel groenten en jouw gezonde pasta-avond kan beginnen!

Calorieën verbranden

Laten we eerlijk zijn; tijdens de vakantie komt van sporten weinig terecht. Een hele middag in het zwembad chillen of slenteren over de boulevard kun je geen sporten noemen. Wil je weer wat meer gaan bewegen, maar heb je geen zin om daarvoor naar de sportschool te gaan? Een activity tracker biedt de oplossing! Met een activity tracker kun je namelijk bijhouden of je genoeg beweegt en hoeveel calorieën je daarmee verbrandt. Wandel een rondje tijdens je lunchpauze, neem de trap in plaats van de lift en fiets naar de supermarkt in plaats van de auto te pakken. Zo heb je aan het eind van de dag toch extra beweging gehad en extra calorieën verbrandt.

Rennen maar!

Een fijne en gezonde manier om na een lange dag nog even te ontspannen, is hardlopen. Je kunt even je hoofd leegmaken na een drukke dag en genieten van de natuur, terwijl je calorieën verbrandt. Ren je het liefst met muziek op, dan is een draadloze koptelefoon ideaal. Door wekelijks een aantal keer hard te lopen zul je merken dat je fitter wordt en kilo’s verliest.

Ga jij de genoemde tips toepassen? Dan ben je zo weer in shape. Succes!

Print Friendly, PDF & Email

Geplaatst door: Kim Bastiaansen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.