Maak kennis met…Hendrik-Jan Staal, Manager E-commerce

Graag nemen wij jullie op ons blog zo nu en dan mee in de wereld van BCC vanuit een interviewartikel met een van onze collega’s. In deze blog spraken we met: Hendrik-Jan Staal.

 

Foto: Henk Dil

 

De man achter de knoppen van de website. Wie is hij, wat vindt hij zo leuk aan E-commerce en welke elektronicaproducten gebruikt hij?

 

Hendrik-Jan is manager E-commerce op ons hoofdkantoor in Schiphol-Rijk. Hij geeft leiding aan een team van 15 FTE en is verantwoordelijk voor het bewaken van de E-commerce visie, de lange termijn E-commerce strategie en de uitrol daarvan.

“Het leuke aan ons werk is dat we continue vernieuwen. We worden meegezogen door de ontwikkelen in de markt en de snelheid die daar achter zit.  De complexiteit van omnichannel* heeft enorm veel uitdagingen om alles zo goed mogelijk op de consument af te stemmen en dat is gaaf.”

 

 * Bij omnichannel draait het voornamelijk om merkbeleving, zodat uitstraling, content en beleving via verschillende contactmomenten altijd en overal gelijk zijn.

 

Kun je 3 mijlpalen noemen van succesvolle E-commerce projecten bij BCC waar je trots op bent?

 

1. Vernieuwing van de Check-Out

“Het proces van succesvol afronden van je aankoop. Dit hebben we vernieuwd. We voldoen nu veel beter aan de wensen van de bezoeker, met name voor mobiele apparaten.”

 

2. De lancering van Live Chat

“Onze productspecialisten geven vanaf de winkelvloer, vanuit onze 71 winkels, via Live Chat advies aan onze consumenten. Hulp bij productkeuze, live vanaf je   scherm. Het unieke hieraan is dat hiermee, zowel in de winkel als via live chat, exact dezelfde expertise wordt aangeboden aan onze klanten.”

 

3. Black Friday**

“Dit is toch echt het beste kwartaal van het jaar. Alleen al de aanloop ernaartoe is superspannend. Wij zijn keihard aan het werk en maken lange dagen. Tot midden in de nacht controleren wij de overgang naar dé dag met livegang van alle aanbiedingen. Dat zijn ook echt topdagen met je team. Alles draait om de online customer experience en alles moet online optimaal werken. En dan volgt het monitoren en het afwachten…de adrenaline, het succes en de euforie…en dat 4 dagen lang…Black Friday bij BCC is dan ook echt een periode om ieder jaar weer naar uit te kijken.”

 

Black, Friday, weekend, korting, kortingen, actie, acties, hoge, afgeprijsd, afprijzingen, cyber, monday
**Start van het seizoen voor kerstaankopen met 4 dagen lang hoge kortingen. In 2017 start Black Friday op 24 november om 0.00 uur. Houd BCC.nl in de gaten!

 

Naast passie voor E-commerce heeft hij ook een passie voor sport.

Deze man houdt, naast zijn passie voor het E-commerce-vak, ook van voetbal. Maar dan ook echt in topconditie het veld overgaan. Niet een keer per week een balletje trappen, waarbij het meer draait om het biertje erna, maar strak getraind 3x per week er 100% voor gaan. Weloverwogen te werk gaan, meten, weten, inschatten, communiceren en dan schieten. En om ervoor te zorgen dat je scherp aan de wedstrijd begint, luisteren we voorafgaand aan een wedstrijd naar muziek.

 

Hoe hard gaat die muziek voorafgaand aan een wedstrijd?

“Hoe harder hoe beter! Of dit nu onze eigen samengestelde hardstyle is of een playlist van Decibel, dat maakt niet uit, als t maar knalt! De energie vanuit de muziek voorafgaand aan een wedstrijd zetten we om in focus op het veld en dat betaalt zich uit in een perfecte samenwerking onderling.”

 

Hoe serieus ben je als het gaat om goed geluid?

“Als ik kijk naar de elektronicaproducten die wij in huis hebben staan, dan moet ik zeggen dat onze Bluetooth knaller van Sony eruit springt. Dit ding staat continue staat te vlammen en is onophoudelijk verweven met Spotify.”

Zo was deze man er ook al vroeg bij, als je hoort dat hij op zijn dertiende al met een mobiele telefoon op zak liep (eentje van Siemens, red.). Fijn natuurlijk als je denkt aan de geruststelling bij zijn ouders, als het gaat om het sms-en van de locaties waar hij op dat moment rondhing.

“Naast een spelletje op het veld, hou ik ook wel van een elektronisch spelletje op mijn Playstation,” aldus deze speelse verdediger; die overigens altijd nog eerder zou kiezen voor sporten dan bankhangen. Ergens voor werken is echt geen probleem voor hem. Hebben we het hier dan over een gedreven type dat puur gaat voor het winnen? Of is het de weg ernaartoe die het minstens zo leuk maakt? “Beide” als je het hem vraagt.

 

Wat voor type is hij nog meer..?

Ongeduldig boven geduldig en eerder ondernemend dan afwachtend. Uitgeven gaat boven sparen en hij zou eerder 125 km met boete rijden waar je 100 mag dan 95 km rechterbaan. Koffie drinkt hij liever dan thee en hij houdt daarbij van gemak, zoals capsules vanuit zijn vertrouwde Nespresso Krups apparaat.

 

Gemak telt ook als ‘t gaat om zijn smartphone en dat zegt genoeg want hij gebruikt al jaren een iPhone.

 

Waarom een iPhone?

“Ik stapte in met de iPhone 3 en daarna had ik de 4S, 5S en 6S. Waarom? Ik vind het toestel superfijn werken, het is intuïtief, het heeft een fijn touchscreen en een prachtig design. Vooral de camera vind ik erg goed en dat vind ik belangrijk aan een smartphone.

 

Welke apps gebruik je graag?

Mijn iPhone gebruik ik voornamelijk voor het streamen van muziek en routenavigatie. Qua apps gebruik ik Facebook, Twitter, Het Weer, Marktplaats en Spotify Family. Overigens heb ik geen andere Apple producten in huis. En oh ja, de Voetbal.nl app is toch wel het leukst. Dé App voor amateurvoetballend Nederland om je eigen uitslagen, programma’s en standen op je mobiel bij te houden. Ik heb geen FitBit of Smartwatch in bezit trouwens.

Wat ik wel nog graag zou willen hebben, is een apparaatje met sensor dat mijn prestaties tijdens het voetballen registreert en analyseert, de Zepp Play Footbal Sensor. Dit apparaatje is voor verschillende sporten ontwikkeld. Bij tennis plaats je het apparaatje op je racket, bij golf op je handschoen en bij voetbal in de achterkant van je kuitmouw van je dominante been. Je koppelt het apparaatje via Bluetooth met je smartphone en met de bijbehorende app kun je dan het aantal passes, snelheid, aantal kopballen en o.a. je afgelegde afstanden meten en analyseren. Mooi man.’’

 

Ik zou het leuk vinden om met de Zepp Play footbal Sensor het aantal passes, snelheid en kopballen te meten en analyseren.

 

Kijkt hij ook graag naar voetbal?

Jazeker. Zijn favoriete sport bekijkt hij op zijn 49” Philips televisie met Ambilight, de Ultra HD-LED in 4K.

“Naast voetbal kijk ik ook graag naar series zoals 30 Degrees in Februari. Ik heb ook erg genoten van Fargo deel 1 en 2; deel 3 vond ik trouwens minder leuk. Mijn favoriete film is Shawshank Redemption. Waarom ik voor deze TV heb gekozen? Met Ambilight kleurt mijn woonkamer bijvoorbeeld groen bij het kijken naar voetballen. Alles wordt in real-time versterkt. Als Philips-liefhebber ben ik daar echt van onder de indruk, ik zou geen andere TV meer willen.”

 

Hoe oriënteer jij je bij de aankoop van een product?

“Via internet. Ik bekijk vakwebsites en ik lees gebruikerservaringen en fora. Dit doe ik voor elektronicaproducten, reizen, restaurants en films. Ik kijk dan naar ratings en bij het vinden van minstens één goede review ben ik om. Ik weet trouwens uit onderzoek dat mannen bij het bekijken van reviews sneller besluiten dan vrouwen. Bij het vinden van een enkele review die de keus onderbouwt gaat een man over tot aankoop. Vrouwen blijken daar veel meer de tijd voor te willen nemen en zoeken naar meerdere reviews.”

 

Als je kijkt naar jouw shopervaringen online en jouw visie, welke belangrijkste kenmerken kun je dan noemen waaraan een webshop moet voldoen?

 

Eenvoud,  transparantie en advies.

“Via productcontent, een goede uitleg van specificaties, de aanwezigheid van customer feedback en betaalgemak bieden wij eenvoud, transparantie en advies. Vooral weinig stappen vind ik een must. Ons primaire belang is om de bezoeker zo goed mogelijk te helpen.”

 

We sluiten af met 3 korte vragen…

 

Welk product, op je smartphone na, zou je mee willen nemen uit je huis, als er een ramp ontstaat?

“Mijn laptop.”

 

Waar mogen wij jou midden in de nacht voor wakker maken?

“Pizza, en dan de echte Italiaanse variant. Toppings? Dat maakt niet uit. Als het maar die geweldige dunne bodem heeft.”

 

Wie is de volgende die wij mogen interviewen bij BCC?

“Maarten Boersma, CRM & E-mailmarketeer.”

 

Samengevat

Hendrik-Jan is een ondernemend type. Ergens voor moeten werken vindt hij leuk. Zijn laptop verliest hij dan ook nooit uit het oog. Innovativiteit en gemak staan op nummer een voor dé optimale online customer experience. De lat ligt ook hoog als het gaat om zijn favoriete sport voetbal. Meten is weten en de juiste focus pakken resulteert in een goed op elkaar afgestemde samenwerking. Black Friday is met keihard werken ieder jaar weer genieten van adrenaline, succes en euforie. Maar uiteindelijk draait het voor hem niet alleen om het winnen, maar de weg ernaartoe is wat het minstens allemaal zo leuk maakt.

Tot zover een greep uit de wereld van onze collega Hendrik-Jan. De volgende keer staat er een andere krullenbol van ons op het programma: Maarten Boersma, CRM & E-mailmarketeer. Wie weet wat we daar allemaal voor leuks en interessants over te weten komen!

 

Heb jij ook passie voor E-commerce en wil jij ons team komen versterken? Wij hebben 5 vacatures op dit moment. Bekijk werkenbijbcc.nl

 

Geschreven door: Wieteke van Bladel

 

Print Friendly

Geplaatst door: Wieteke

Wieteke schrijft graag over lifestyle, trends en de wereld van elektronicaproducten, nieuws, leuke weetjes, tips & tricks en meer..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.